Ontdek de mogelijkheden.
Vul dit formulier in en wij contacteren je zo snel mogelijk.
Ben je op zoek naar een preventieadviseur in Antwerpen? Of heb je dringend een tijdelijke vervanging nodig voor jouw interne preventieadviseur? Prevom ondersteunt organisaties in de regio Antwerpen met professioneel advies en praktische oplossingen op maat. Van risicoanalyses tot het opstellen van een volledig preventiebeleid — wij staan klaar om jouw bedrijf veilig, gezond en wettelijk in orde te houden.
Een preventieadviseur staat in voor:
Onze adviseurs zijn perfect op de hoogte van de Belgische wetgeving inzake welzijn op het werk én de lokale sectorale behoeften in Antwerpen.
Volgens de Belgische welzijnswet is elke werkgever verplicht minstens één preventieadviseur aan te stellen. De invulling varieert naargelang het aantal werknemers en de risico’s binnen de sector:
Zit je tijdelijk zonder preventieadviseur? Bijvoorbeeld door ziekte, verlof of vertrek van je interne preventieadviseur?
Prevom biedt tijdelijke ondersteuning — snel, betrouwbaar en flexibel inzetbaar in Antwerpen. We zorgen voor een naadloze overgang zodat jouw verplichtingen niet in het gedrang komen.
Onze troeven bij tijdelijke vervanging:
Korte opstarttermijn (binnen enkele dagen tot uiterlijk enkele weken inzetbaar).
Duidelijke afspraken en transparante rapportering.
Expertise in diverse sectoren: industrie, logistiek, haven, zorg, constructie, …
Onze preventieadviseurs zijn dagelijks actief in heel Antwerpen en omliggende regio’s: van het industriële havengebied tot de stadskern, en van Mechelen tot Brasschaat, Wilrijk, Kontich en verder. Dankzij onze sterke lokale aanwezigheid begrijpen we de unieke uitdagingen en risico’s waarmee bedrijven in deze regio te maken hebben — of het nu gaat om logistiek, chemie, zorginstellingen of bouwbedrijven.
We werken nauw samen met de lokale federale overheidsdienst voor toezicht welzijn op het werk, externe diensten voor technische controle en eveneens met externe diensten voor preventie en bescherming op het werk (EDPBW) waardoor wij snel kunnen schakelen en anticiperen op specifieke noden.
Of je nu gevestigd bent op Linkeroever, in de haven of op een bedrijventerrein in de rand, Prevom is jouw lokale partner voor een sterk en betrouwbaar preventiebeleid.
Prevom maakt een diepgaande analyse van de huidige situatie op vlak van veiligheid binnen jouw organisatie.
Prevom maakt een diepgaande analyse van de huidige situatie op vlak van veiligheid binnen uw organisatie.
De geïdentificeerde aandachtspunten worden omgezet in een concrete geplande campagne:
er worden doelen gesteld voor een verbeterd preventiebeleid op zowel korte als langere termijn.
De geïdentificeerde aandachtspunten worden omgezet in een concrete geplande campagne:
er worden doelen gesteld op zowel korte als lange termijn.
Prevom biedt actieve ondersteuning bij de toepassing en het onderhoud van het preventiebeleid binnen jouw bedrijf.
Bij Prevom kies je niet zomaar voor een preventieadviseur, maar voor een betrouwbare partner in veiligheid en welzijn op het werk. Wij begrijpen dat elk bedrijf uniek is en dat een doeltreffend preventiebeleid méér vraagt dan alleen kennis van de wetgeving.
Onze adviseurs hebben allen de nodige vorming op vlak van preventie genoten en hebben jarenlange ervaring in uiteenlopende sectoren – van industrie tot zorg, van KMO’s tot grote bedrijven.
Heeft jouw interne preventieadviseur onverwacht verlof, ziekte of is er een vacature die nog ingevuld moet worden? Wij zorgen voor een vlotte en onmiddellijke oplossing, zodat je preventiebeleid nooit stilvalt.
Geen standaardaanpak, maar advies op maat van jouw bedrijf, sector en risico’s. We verdiepen ons in jouw organisatiecultuur en zorgen voor haalbare en werkbare oplossingen.
Met een sterke lokale aanwezigheid in Antwerpen en een netwerk in heel Vlaanderen zijn we altijd dichtbij en snel ter plaatse wanneer nodig.
Je weet bij ons altijd waar je aan toe bent. Heldere communicatie, duidelijke rapporten en concrete acties maken van Prevom een partner die niet enkel adviseert, maar ook verantwoordelijkheid opneemt.
Of je nu op zoek bent naar een tijdelijke oplossing of een langdurige samenwerking — Prevom staat garant voor zekerheid, professionaliteit en betrokkenheid.
💬 Klant aan het woord
“Toen onze interne preventieadviseur onverwacht uitviel, stond Prevom in een mum van tijd paraat om onze interne preventiedienst bij te staan en voor continuïteit te zorgen. Deze collega had duidelijk voeling met onze sector en kon zonder een al te grote inwerkperiode meteen de nodige ondersteuning bieden.”
– HR Manager, logistiek bedrijf Antwerpen
Een preventiebeleid is een geheel van maatregelen en acties die door een werkgever worden genomen om de veiligheid, gezondheid en het welzijn van het personeel op de werkplek te waarborgen. Het is gericht op het voorkomen van arbeidsongevallen, beroepsziekten en andere risico’s op het werk. In België wordt dit beleid geregeld door de Welzijnswet van 4 augustus 1996.
Geen probleem. Prevom kan deze rol tijdelijk voor jou opnemen terwijl er voor een permanente oplossing word gezorgd. Dit geeft de ruimte om bijvoorbeeld een nieuwe collega op de arbeidsmarkt te zoeken en tegelijkertijd toch ondersteuning te voorzien op jullie interne preventiedienst of zo kan Prevom bijvoorbeeld intern iemand begeleiden die nog in opleiding is als preventieadviseur.
Ja. Wij voeren o.a. risicoanalyses, werkplekinspecties, en beleidsaudits uit conform de Codex Welzijn op het Werk. We zorgen ook voor de nodige verslaggeving voor inspecties of interne controle.
Daarnaast hebben wij ook enkele collega’s die lead auditor zijn (IRCA- certified) en tevens audits kunnen uitvoeren op management systemen zoals ISO 9001, 45001, …
In de meeste gevallen kunnen we binnen enkele werkdagen tot enkele werkweken een preventieadviseur inzetten. Bij spoed nemen we onmiddellijk contact op om een snelle opstart mogelijk te maken.
Wij zijn actief in uiteenlopende sectoren zoals industrie, logistiek, haven, zorg, constructie en zoveel meer. Dankzij deze brede ervaring kunnen we snel schakelen met kennis van sectorspecifieke risico’s.
Zeker. Wij bieden ook kortlopende opdrachten aan zoals het opstellen van een risicoanalyse, begeleiding bij een arbeidsinspectie, of ondersteuning bij het opmaken van een jaaractieplan.
Onze tarieven zijn transparant en afhankelijk van de duur, het type opdracht en het vereiste expertiseniveau. Vraag gerust een vrijblijvende offerte aan op maat van jouw situatie.
Ja, we begeleiden je bij het opstellen én opvolgen van een wettelijk conform globaal preventieplan (GPP) en jaarlijks actieplan (JAP), volledig afgestemd op jouw organisatie.
Ja. We hebben goede contacten met diverse externe diensten voor preventie en bescherming op het werk (EDPBW), zodat onze aanpak vlot aansluit op hun werking en adviezen.
Vul dit formulier in en wij contacteren je zo snel mogelijk.